عابر و سرنشین موتور، بیشترین فوتی‌های مشهد در تصادفات موتور سیکلت ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

نصب و فعالیت ۵۶ تابلو‌ اطلاع‌رسانی هوشمند در بزرگراه‌های مشهد | اجرای طرح پیاده‌محوری در اطراف حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۴۶۶۶۰
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
نصب و فعالیت ۵۶ تابلو‌ اطلاع‌رسانی هوشمند در بزرگراه‌های مشهد |  اجرای طرح پیاده‌محوری در اطراف حرم مطهر رضوی
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه ارتقای ایمنی بزرگراه‌ها با استفاده از تابلو‌های پیام‌نمای هوشمند VMS صورت می‌گیرد، گفت: اکنون ۵۶ تابلو‌ اطلاع‌رسانی هوشمند در‌ بزرگراه‌های مشهد فعال است.

علی سمیعی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: تابلو‌های پیام‌نمای هوشمند در بزرگراه‌ها و معابر مشهد با هدف اطلاع‌رسانی و کنترل ترافیک و برای ارتقای ایمنی معابر فعال است.

وی گفت: باتوجه‌به افزایش روز‌افزون تعداد خودرو‌هایی که در شهر مشهد تردد می‌کند، بزرگراه‌ها نقش مهمی در آسان‌سازی، روان‌سازی و کاهش ترافیک دارند، چرا‌که تردد در آن‌ها معادل ۵۰‌درصد تردد در کل شهر است. از این رو، رسیدگی و توجه ویژه به آن‌ها مخصوصا در حوزه هوشمند‌سازی و استفاده از تجهیزات نظارتی جزو اولویت‌های این سازمان است.

مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه یکی از راهکار‌های مؤثر در مدیریت ترافیک بزرگراه‌ها و معابر شهری نصب تابلو‌های پیام‌نمای متغیر یا تابلو‌های VMC است، تأکید کرد: با استفاده از این تابلو‌ها می‌توان با اطلاع‌رسانی به‌موقع و سریع موارد لازم به رانندگان درباره مسیر‌های شلوغ، راه‌بندان‌ها و محدودیت‌های رفت‌وآمد و همچنین انتخاب مسیر‌های جانبی و مناسب توسط راننده از تشدید ترافیک پیشگیری کرد.

سمیعی خاطرنشان کرد: از دیگر کاربرد‌های مهم این تابلو‌ها می‌توان به اطلاع‌رسانی وضعیت معابر در شرایط خاص جوی برای رعایت سرعت مطمئن‌ و همچنین آموزش سایر نکات ایمنی و ترافیکی اشاره کرد.
وی تصریح کرد: اکنون حدود ۵۶ تابلو‌ اطلاع‌رسانی هوشمند در بزرگراه‌های مشهد نصب شده است و روند تجهیز معابر و بزرگراه‌های شهری به ابزار‌ها و سیستم‌های به‌روز و هوشمند برای کنترل و مدیریت ترافیک ادامه دارد.

لزوم اجرای طرح پیاده‌محوری در اطراف حرم مطهر رضوی

همچنین در ادامه مدیر‌عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از اجرای پروژه «پیاده‌مداری و حرم‌مقصدی» در معابر اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد.

سمیعی افزود: اکنون وضعیت معابر اطراف حرم مطهر به‌صورتی است که وقتی عابرپیاده قصد تشرف به حرم مطهر را دارد، باید تمام حواسش معطوف به این موضوع باشد که با خودرو‌های عبوری تصادف نکند. از طرف دیگر، معابر منتهی به حرم نیز پر از سروصداست و فضای ملتهبی دارد، درحالی‌که‌ چون نزدیک حرم مطهر رضوی است، باید فضایی پر از آرامش درست مثل صحن‌ها و روضه منوره داشته باشد.

وی تأکید کرد: احداث پارک سوار در نقاط مشخص و تردد زائران با سامانه‌های جایگزین برای رسیدن به حرم امام‌رضا‌(ع)،‌ از ایده‌هایی است که همیشه برای کنترل ترافیک در هسته مرکزی مشهد و تسهیل در تردد زائران پیاده مطرح بوده و درباره آن مطالعات زیادی انجام شده است.

مدیر‌عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با اشاره به مکان‌یابی محل‌های پارکینگ و تعبیه سامانه‌های جایگزین برای تردد زائران به حرم مطهر رضوی مثل اتوبوس و... ادامه داد: طرح جامع پیاده‌مداری و حرم‌مقصدی در اطراف حرم مطهر نیز از مطالعاتی است که در این راستا انجام شده است و مصوبه شورای حمل‌ونقل‌ و ترافیک را هم دارد. از این رو، مدیریت شهری اصلاحات لازم در معابر منتهی به حرم مطهر را در دستور‌کار قرار داده است.

سمیعی در پایان گفت: در آینده نزدیک با اصلاحات انجام‌شده در قالب این پروژه، زائران پیاده می‌توانند به‌راحتی و با آرامش کامل به بارگاه منور امام رضا(ع) مشرف شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->